Wednesday, March 28, 2012

me ? INSOMNIA ? =.='

topik kita hari nii adalah 'INSOMNIA ' . erkk, did u guys knows about that ? hee , so sorry sorry . cik hajar terlupa pulakk aihh nak bagi salam. assalamualaikum ! ^.^ okeyhh , back to our topic . insomnia ni sebenarnya secara ringkas kata adalah GANGGUAN TIDUR MALAM . okeyhh , takde 1 orang manusia punn yang suka dapat insomnia ni . * termasuk saya =.=' . dan saya amat memahami camne perasaan mereka . sangat-2 TERTEKAN sebenarnya .
yeahh , macam yang kat atas tuu laa yang cik hajar alami. sangat laa terseksa ~sob3~ . bayangkan laa bila kita nak tidur je , mesti ase susah sangat . padahal badan nii dah penat dahh tapi mata yang takleh nak lelap . cuba tengok gaya cik hajar depress kat bawah nii haa . kesian tak ? kesian tak ? haha :D . kambing-2 tuu siap dahh leh tidur . aku nii haa yang tak tido tido lagi . okeyhh , masalah itu sangat PARAH sebenarnya =='
well , macam zaman p.ramlee dulu kalau takleh tidur nii kita leh buat macam kira bilangan kambing biri-biri . habis tuu kalau daa abis kira sampai beribu-ribu punn kalau takleh tidur jugak guane ?
kadang-2 ade jugak ase cam nak mintak jee pil tidur kat klinik , then boleh laa beta beradu dengan nyenyaknya walaupun dengan cara yang salah sikit . hehe . ehh , alang-2 tuu nak bgitau sikit laa ciri-2 insomnia nii kat korang sume. mulanya , kita akan ase susah nak tidur. lepas tuu kronik insomnia nii dia akan mudah tidur kemudian terjaga dan tak boleh tidur balik dan last sekali kita akan mudah tidur , tetapi terjaga setiap jam dan tak boleh tidur semula. . oleh itu sayang-sayang sekalian, adakah anda ada tersangkut pautan ngan ciri-2 tuu ? hikhok ^0^ . okeyhh , setelah membebel nii korang nak tau tak tips nak hadapinya ? hee :D
# aku rasa aku laa salah seorang pengidap penyakit ini. hukhuk . sebabnye aku hanya boleh tidur paling awal pukul 3pagi dan paling lewat pukul 6pagi *ohoiiii , lambatnya mak jemah tidur ^0^ . lepas tuu mula laa bangun pukul 12 takpun 1 2 petang . astaghfirullahalazimmm anak dara sape laa tuu aihh . tapi , tuu laa pakcik makcik sekalian . pls dont judge a book by its cover . hehe . saya ada masalah ini sebenarnya . kalau ada apa-2 ubat ke petua ke , boleh laa bagitau ea . hehe . okeyhh la , nak pi mandi then solat . dan lepas nii nak bebel lagi . hihi .assalamualaikummm :)
* kalau laa aku boleh tidur macam si kecik nii kan baguihh =.='
TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)