Thursday, November 8, 2012

BLACKLIST Part 2

Alhamdulilah, masih lagi diberikan peluang untuk bernafas pagi ini (^^,) . susah nak dapat cik hajar ni pagi2 segar camni. hehe. sambil melantak 2 keping sandwich sardin, cucur durian dan juga air teh panas. slurpp ! sedapp ! hehe. dah lama dah nak update pasal ni. cukup laa ini kali yang terakhir. lepas ni, malas dah nak bising-2. sebab kalau aku bising-2 pun tak guna. benda dah jadi. ~ sobsob ~

pasal P1, kelmarin-2 ada staf dia call cakap aku boleh bayar lewat contohnya macam hujung bulan ni camtuu sebab aku tanya boleh tak aku nak bayar 20hb. selesai disitu. tiba-2 keesokkannya, ada staf dia Eddy namanya call aku kata aku kena bayar before 12hb. kalau tak kena cas lebih. ohmannn ! mana boleh camtuu ! yang semalam kata boleh je kalau aku nak bayar lewat. ehh, mana 1 yang betul ni ?! * aku dah mula geram dekat situ. sebab dia buat aku kelam kabut !
even mulut ditutup, jari masih boleh menaip . hehe


mana aku tak kelam kabut sebab nak kena collect duit dari kawan2 yg dok kat melaka,kelantan,selangor. haa, ingat senang ke ? bukan semua orang kita mintak duit terus dapat. iyee dok ? haihh, rileks saje dia cakap gituu. keesokkannya, aku rasa macam aku nak 1 kepastian yang pasti. aku dok la bertweet dengan P1 buddy care, apa ntah lagi 1. may i help you la apa laa. * tak membantu aku pun sebenarnyaa ! lagi menyusahkan ada laa ~ lalaala ~

bila aku call, ni part yang aku paling menyampah jugak sebenarnya. kalau 10kali aku call careline, 10kali jugak laa aku kena repeat cerita yg sama. dapat pulak kalau dia pas masalah aku tuu kat orang lain. "yeaa, apa yg boleh saya bantu anda ? ". aku ingatkan staf yg sebelum tuu dah cerita. terpaksa laa aku cerita lagi. ehh, ingat tak fedap ke ? nasib masa yg kena cakap lama2 tuu aku suruh orang P1 call aku balik. so, selama lebih kurang 30minit tuu free je laa. itu aku sejuk hati sikit. hehe *ok3 foineee, aku tahu ini memang keje korang. mmg ini langkah dia. (-.-')


then, bila aku cerita dekat staf dia yg lagi 1 tuu. dia macam tak caye cerita aku. ehh, aku betul-2 SERIUS. ingat aku tipuu ke ? sumpahh ! camni cerita dia. penyebab segala masalah harini timbul. bulan 6 haritu kalau tak silap aku, ada 1 staf dia ni dok call aku cakap2 pasal masalah ni. masa tu bil just dlm RM600 lebih camtuu. so, dia kata kalau nak setel cepat dia suruh aku bayar RM260. tapi, masa bayar tuu jangan cakap kita nak terminate. oh, aku bayar terus haritu. lepas tuu dia cakap, simpan resit tuu then masa habis kontrak bulan 12 tuu bawak modem sume bagi kat P1. selesai masalah ! * lagi BERTAMBAH masalah aku ade laa ! now see, jadi RM1121 pulak aku kena tanggung !


bila aku cerita camtuu, mula laa dia kata "saya rasa takkan ada pihak kami yg call miss cakap pasal camtuu blaa blaa ". ehh, ingat aku ni pandai sangat ke menipu ? reka2 cerita ? bukan bidang aku laa. haihh (-.-') aku pun dah malas nak bertekak, so aku straight tanya camne pasal pembayaran ni. sebab aku nk betul2 pegang pada words tuu. lepas tuu, dia kata boleh je aku bayar lewat tapi jangan laa sampai setahun lebih camtuu. sebab akaun aku BARU diterminate 31/10/2012 harituu. so, selesai disituuuu ! (-.-') itu saja yang aku nak tahu dan PASTIKAN sebenarnya. 

so, tunggu je laa 20hb ni inshaAllah aku bayar dulu RM380. lepas tuu, bulan 12 aku setelkan sume. jangan GANGGU hidup aku dah ! serabut weyhh ! haihh (-.-) rasa cam apa je. membazir duit bayar benda yg bukan salah kita. memang laa ikut kontrak, even kita tak guna pun bil still berjalan. masalahnya, aku ingat dah TERMINATE masa tuu. sebab staf you yg beria2 suruh bayar RM260 untuk terminate. haihh (-.-)

harap Allah permudahkan segala urusanku untuk bersihkan kembali namaku dari di'BLACKLIST' atas benda bukan kesalahan aku.
memang lepas ni, aku BLACKLIST laa P1. serious !

# mungkin ada staf P1 yg baca entry aku yg ni macam yg lepas-2 ni. biarlah. aku hanya meluahkan apa yang aku rasa. apa yang aku cukup tak puas hati. haihh, setakat ini saje keluh kesah aku pasal P1. panjang dah macam esei STPM dah. hewhew. ini entry terakhir aku pasal ni. sebab itu laa panjang. alang2 nak meluah, luah je sampai habis. ini HAK saya ! terima kasih (^^,) * tapi, nape rasa cam bengang lagi ni ? ehh, dah2 cukup2. sabar je laa. mana tau lepas ni Allah lagi murahkan rezeki aku ke. mana tahu kan ? :')


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)