Monday, June 3, 2013

i'm not a kpopers or anti k-pop


sepatutnya petang ni aku nak tengok cerita dongeng indonesia dekat TV3. tapi taktau laa tetiba pulak rasa semacam malas pulak. lagipun aku memang jenis tak suka sangat tengok tv. aku pun taktau kenape. maybe ni efek aku duduk asrama kot.  bagus jugak kalau korang duduk asrama. cam aku. haha. harini rasa BOSAN sangat. aku mati akal taktau nak buat apa. nak kerja part-time, ramai yang tak kasi. so, apa yang mampu aku lakukan adalah duduk di rumah, jadi ratu dan tunggu dipinang oleh si putera idaman hati. *muntah hijoooouu ! haha  benda yang aku kurang percaya yang aku sedang lakukan sekarang ini adalah update blog sambil dengar lagu KOREA. hengkorang percaya tak ? percaya tak ? i'm not a kpopers. saje je dengar2. bagi aku bab2 korea ni tak boleh sikit. bukan aku anti-kpop. tak laa. aku layan jugak k-pop. cumanya aku tak nak terlalu layan sangat. nanti aku jadi kpopers susah ohh. haha. sebab tuu aku cam taknak biasakan diri aku tengok cerita korea sangat, tengok artis2 korea ke apa2 yang berkaitan dengan KOREA ! sebab aku tau nanti kompem aku akan jadi gila jugak macam awek2 kpopers yang lain. sebab memang diakui awek2 cowok2 korea memang ternyata hensem2 dan cantik2 cun2. haha

cumanya artis2 perempuan korea ni kadang2 aku rasa agak curious jugak bab keaslian kecantikan diorang sebab well kita semua tahu korea memang terkenal dengan pembedahan plastik untuk kecantikan semua. lepas tuu tengok pulak dekat blog2 pasal ketidak tulenan kecantikan mereka. tapi yang aku jeles sikit bab body diorang memang tiptop laa. body idaman setiap wanita. pehh ! takpe laa. asalkan badan aku sihat tanpa penyakit pun dah satu anugerah terindah. yee dok ? (^^,) kuasa mekap boleh merubah segalanya.hengkorang tak caye ? mehh sini tengok sini 

budak ni dah jadi femes amos dah lepas dia buat camni. memang ini hakikatnya yang berlaku
di korea



now see, kuasa solekan memang tak dapat disangkal lagi kan ? kalau aku pun muka aku boleh berubah cam tuu. nak tengok ? kejap aku godek2 laptop aku cari pic aku mekap2 ehh. haha

hengkorang tengok laa. kan dah lain muka aku. ini semua hasil tangan juru mekap tak bertauliah tapi berbakat dari cik waina. bekas housemate aku dekat unisza. haha
tak kisah laa. setiap orang sukakan kecantikan. itu memang tak dapat disangkal lagi. aku pun sama. asal naik jerawat sikit dah gelabah. muka berminyak sikit gelabah. itu adalah NORMAL. jangan cakap perempuan je sukakan kecantikan. lelaki pun sama. sebab itu wujudnya lelaki metroseksual sekarang ni. metroseksual tuu tak sama dengan homoseksual ehh. jangan tertukar. lain sangat maknanya tuu haa. haha. kalau nak cari pasangan hidup pun, jangan pandang KECANTIKAN itu sebagai faktor utama untuk korang pilih dia. lihat pada AGAMANYA dahulu. bak slogan ustazah pilihan " terdidik wanita, terdidik generasi " . betapa pentingnya untuk kita lihat agama dia. kalau dapat pasangan yg cantik/hensem itu kiranya BONUS untuk korang. yang penting jgn mudah TERPEDAYA dengan KECANTIKAN seseorang ^-^ . KECANTIKAN LUARAN tidak menjamin KECANTIKAN DALAMAN jugak . org yg betul2 CANTIK adalah bila dia cantik pada RUPA dan juga AKHLAKnya ^-^ ~✿ 

tengokk, aku dah lari dari topik. tapi takpe laa. tazkirah di petang hari. hehee


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)