Monday, June 3, 2013

angan2 kahwin mak jenin


will you marry me ? *kenyit mata sikit


nahh kau ! belum habis belajar lagi dah gatai cakap bab kawen. muahaha. ini sebabkan dok dengar lagu dari in-team yang bertajuk Kasihku Abadi *korang tekan je kat tajuk tuu. nanti dengar laa lagu dia. semua orang mesti ada impian masing2 kan ? tak payah tipu laa. mesti ada impian nak ciri-ciri bakal pasangan yang begitu begini. bagaimana hari bahagia itu berlangsung. apa temanya. itu laa ini laa. mostly yg dok pk semuanya perempuan. yang lelaki ada jugak tapi mereka takde laa open cam perempuan kan ? hehe. so do I. aku pun dulu laa jugak impian angan-angan mak jenin nak majlis yang bagaimana. lagi2 umur dah nak genap 20 tahun ni. lagi laa rasa gatal nak kahwin tuu melonjak. tapi, bila fikir balik buat masa ni aku maybe sesuai untuk bertunang kot. kalau nak kahwin tuu boleh je tapi takut tak yakin lagi. tunggu laa dulu masing2 dah habis degree then kerja kejap dalam  2 3 bulan, lepas tuu baru boleh kahwin. memang laa orang cakap boleh je kahwin masa belajar ni. tapi aku macam takut nanti bakal menyusahkan kedua orang tua kami. masa belajar mana ada kewangan yg kukuh lagi melainkan bantuan PAMA (papa mama) & PTPTN. nak taknak kalau kahwin masa belajar kena ditanggung oleh ibu ayah jugak. kalau diorang sendiri yang suruh kahwin dan mereka yg sanggup tanggung sementara kami belum habis belajar ni takpe laa. *harap sangat jadi begitu. hahaa kadang2 tuu memang datang angin harapan macam tuu. mane laa tau tetiba habis diploma, mak ayah kami suruh kahwin takpun tunang ke, masa degree tahun akhir tuu kahwin memang superbbb laa ! haha. ada jugak baca entry blogger2 yang parents dah memang plan untuk kahwinkan diorang masa diorang belajar, dah nak habis belajar. itu sangat AWESOMEEEEE ok ! haha. bukan apa. bercinta lama2 pun tak elok jugak kan ? muehehe. 

ibu pernah ada cakap pasal perkahwinan aku dengan si dia banyak kali. ibu kata ibu tak kesah pun kalau ditakdirkan tetiba aku nak kahwin awal pun. yang penting suruh si dia masuk pinang. kalau si dia tak datang mintak lagi camne nak kawen? ibu bukan pihak lelaki. haa, kauuu. nampak tak dapat green light dekat situ ? haha. macam2 lagi laa ibu cakap. kadang2 aku fikir beruntung dapat ibu seperti ibu aku.  haa youtube pasang lagu kasih kekasih by in-team ni pulak. *tekan dekat tajuk lagu tuu kalau nk dengar. lagi laa buat denyutan jantung ni semakin laju. pheww ! poyo ! haha

jadi panjang lebar pulak entry aku kali nni. banyak sebenarnya nak cakap tapi kang nampak cam buat esei SPM pulak dah. haha. saje nak share dekat korang impian aku sikit dekat sini. hee 


teringin nak pakai jubah macam ni je masa walimah nanti. taknak pakai ketat2

maybe ni untuk tunang takpun nikah ke. hee

sama jugak. untuk tunang/nikah
itu saja impian hari perkahwinan aku. aku taknak buat besar2. cukup secara sederhana. taknak pakai ketat-2, mekap terlalu tebal. kalau boleh aku nak buat 1 majlis je. majlis walimah/ nikah je. kira sekali dengan majlis resepsi. tak banyak belanja. tak banyak pembaziran berlaku. kalau boleh jugak aku taknak aku pelamin bersanding. sebab rasa semacam membazir je. duduk sekejap je dekat pelamin dengan nilai beribu. kan senang buat masa nikah tuu je. lagipun dengar kata mak si dia tak suka sanding2 ni. haa, elok sangat laa tu. haha

nak promote sikit. aku suka dengan hasil tangan kakak ni. nama dia erlina rahmat . korang tekan je nama tuu nanti keluar laa FB dia. aku harap sangat 1 hari nanti aku akan dapat sentuhan dia. dari segi pelamin dan tata rias muka. ini pun termasuk dalam angan2 perkahwinan aku. hehe. sekian, terima kasih ;)

TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)