Tuesday, April 17, 2012

..pengalaman itu PART 2..


hee , pe habaq ? assalamualaikum ^.^ tangan nii masih gatal lagi nak menaip . so, sebab tuu aku buat PART 2. hehe . sebenarnya dari part 1 lagi aku nak kongsi apa yang pernah mereka yang hadir dalam hidup nii lakukan . dari aku kecik lagi, aku selalu sangat dengar cerita kakak sedara aku. lelaki buat macam-2 untuk dia. masa tuu aku rasa seronoknya kalau aku punn dapat rasa sume tuu. bila semakin meningkat dewasa nii, diriku mula didekati oleh lelaki-2 . tak pulakk aku nii jenis yang melayan . tapi, apa yang mereka-2 pernah lakukan tuu yang buat aku teringat balik apa yang aku rasakan dulu. masa nii baru aku rasa . ahaks :D hubungan jarak dekat kee jauh kee sume aku dah pernah rasa. dan aku lebih prefer hubungan jarak jauh ^.^ sebab masa tuu la 2 hati akan saling mengingati dalam doa masing-2.


lagipun jenis aku, aku susah sikit nak rindu kat orang. tapi, bila dah hubungan tuu jarak jauh, bagi aku.. aku akan rasa bahawa diri nii dah berpunya dan aku tak perlu melayan lelaki lain selain yang ada urusan. eceyhh, ayat..haha . tapi, betul laa apa yang aku cakap tuu. sebab kalau kita asyik rindu sangat, orang kata dah zina hati pulakk kan ? tapi, ada ustaz kata bila kita ingat kat seseorang tuu belum jatuh lagi zina hati . tapi, kalau kita teringatkan kat dia sampaikan kita terasa nak melakukan zina macam bersetubuh dgn dia tuu baru ZINA HATI. maaf laa kalau aku yang salah sebab aku dengar dari ustaz tuu. sebab ustaz tuu kata, kalau kawan nii teringat kat kawan lama dia ke hape kee takkan itu dah jatuh zina hati. betul jugak kan ? tapi, taktau laa. wallahualam ^.^'okeyhh, panjang sangat aku bebel. mukadimah aku nii berjelar-2 sangat aihh. hehe.

ntah laa. tiba-2 aku rasa, aku tak perlu laa kot nak ulas banyak lagi benda-2 yang aku tak jangka lelaki akan lakukan kat aku. nanti orang kata apa pulakk. yang pasti, sekarang nii aku berharap sangat hubungan aku dengan MAM akan berkekalan kerana dia adalah lelaki yang lain dari aku pernah jumpa sebelum nii. maybe terlalu awal untuk aku kata semua nii, tapi aku yakin kalau laa hubungan nii tak berkekalan, ini laa kekecewaan yang paling besar bagi aku. walaupun aku kecewa, aku tetap akan redha sebab aku tau Allah punyai rencana yang TERBAIK untuk kehidupan aku. kita semua taktau sape jodoh kita kan ? :) biarlah apa yang pernah jadi tuu akan kekal sebagai kenangan yang terindah dalam ingatan aku. aku tak pernah benci mereka yang hadir dalam hidup nii , tapi aku berterima kasih atas kenangan yang telah mereka berikan :)
yang sebelum-2 nii sume chenta monyet jee aihh. dan aku tak berani katakan aku cinta pada sesiapa melainkan pada lelaki yang benar-2 SAH jadi SUAMI aku. yang sebelum-2 nii hanya sayang, bukan laa cinta. sebab aku sendiri pun taktau apa makna cinta tuu
ada betul jugak dalam gambar nii. haha . tapi, yang tang nangis sebab putus tuu, aku belum benar-2 rasa lagi. kalau setakat sedih tuu, adat laa kan ? muehehe :D

# lagi 1 prinsip aku, aku takkan serahkan sepenuhnya rasa sayang pada lelaki yang belum SAH jadi milik aku. sama ada perasaan sayang ataupun apa-2 laa. sebab cuba fikir, kalau masa b'chenta nii dah bagi semua sayang kat bf kita..nanti kita nak bagi apa untuk suami kita ? sebab kita taktau sape suami/isteri nanti. tak semestinya bf kita, kan ? :) wallahualam . aku hanya laa insan biasa yang inginkan yang terbaik dalam hidup. banyak kekhilafan yang berlaku pada aku. sebab tuu aku nak berubah sedikit demi sedikit. i'Allah, doakan ea :)


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)