Monday, April 16, 2012

erti sebuah KEMAAFAN :)


assalamualaikum ! ^.^ erghhh ! mengeliat sikit aihh. penat dok menaip jee . hihi . well, apa kena dengan tajuk tuu ? ^^' . nak tau tak ? seseorang yang sedang kecewa, marah , sakit hati *macam aku nii aku senang tercair sikit dengan sebuah kemaafan :) okeyhh , mengapakah ? nape aku berperasaan begitu ? ^^'

well, semalam aku ada gaduh sikit ngan adik bawah aku nii . bukan gaduh apa pun, just macam dia takleh terima aku tegur. mula-2 aku dah tegur baik dahh , nada pun daa cukup baik dahh . lepas tuu, dia boleh cakap " kau jangan fikir kau bagus sangat laa ude " , " kau ingat kau bagus ke ude ? " , " eh , kalau kau bagus sangat mehh laa tumbuk aku ! " . seriously, aku sangat TERSINGGUNG dengan ayat tuu . kenapa pulak sampai nak cakap macam tuu ? bila dia dahh kata macam tuu , maybe laa silap aku jugak aku cakap kat dia " kau nii keje tau menyusahkan ibuayah je ". dan dia terase . sebab apa aku kata kata macam tuu ? sebab aku dah sakit hati =.=' . sape tak sakit hati wahai teman-2 , bila kita tengah tegur seseorang tuu baik-2 dengan niat yang baik , lepas tuu dia boleh cakap macam tuu ? dan aku lakukan itu atas dasar seorang KAKAK . aku SAYANGKAN adik-adik aku , keluarga aku . takde seorang manusia dalam dunia nii yang suka salah seorang ahli keluarga dia rosak . kalau korang? korang suka ? ^^'


sungguh , aku tersangat TERKILAN ! malam tuu aku ikut ayah g pementasan teater dia kat panggung bandaraya, KL . masa maghrib tuu kitorang berhenti solat kat masjid Bangsar . masa solat tuu , sungguh.. aku rasa sangat-2 sedih sampai aku menangis dengar bacaan imam tuu . dah laa sayu , plus dengan perasaan yang tengah macam nii =.=' . sampai keesokkannya , aku still takleh tengok muka adik aku tuu . sebab ntah . aku kecewa sangat-2 . bila aku tengah kecewa , aku sangat egois . sampai aku daa tekad dahh . lepas ni apa nak jadi kat kau , jadi laa . this is your life . do what you want to do . dont ever try to count on me when u need somebody . u are free now because u think u are too perfect .


tapi, hati seorang wanita . sampai bila jee pun aku dapat nak buat macam tuu ? sebab aku bukan laa jenis pendendam . aku jenis cepat sejuk . tak kisah laa orang buat apa pun , nanti aku akan ok balik :')
dan tadi , masa aku tengah sibuk main laptop . adik aku tuu datang dan minta maaf ^.^ . aku punn ok laa . maafkan jee . takkan nak bergaduh bermasam muka kott . kan adik-beradik :)air yang dicincang takkan putus . inikan pula adik-beradik, kan ? :)then , tadi mood dia tiba-2 rajin pulak nak masak nasi goreng then panggil aku makan sekali . sejuk sikit hati nii . tapi , disebabkan aku agak ego sikit sebab tuu aku makan dan terus masuk bilik . hee :)


# MAAF laa andai bebel panjang kali nii . tapi , aku just nak luah . bukannya nak bukak pekung ke apa . tapi , kadang-2 bila dah jadi macam nii , salah seorang kena beralah . bila dia rasa dia yang salah , dia laa yang harus meminta maaf . dan maaf itu harus laa diterima untuk menjernihkan lagi keadaan ^.^ aku SAYANGKAN DIA kerana dia adalah darah daging aku . aku taknak dia menyesal nanti . itu sebab aku rasa bertanggungjawab untuk tegur dia bila dia buat salah. bukan niat aku nak tunjuk bagus kee hape . tapi , sebab aku takmau nanti benda yang buruk berlaku . percayalah , aku sayangkan keluarga aku . tak kira laa yang rapat atau tak :)


TERIMA KASIH SUDI BACA :)

No comments:

Post a Comment

thank you for reading my posts (^^,)